라이프스타일

[Arirang Special] New Lifestyle of Generation MZs in Korea and China (…

페이지 정보

작성자 Arirang TV 작성일22-09-17 00:00 조회0회 댓글0건

본문



New Lifestyle of Generation MZs in Korea and China

The year 2022 is significant because it marks the 30th anniversary of the establishment of diplomatic relations between China and South Korea. For those brief yet everlasting periods, the world, including but not limited to those two countries, has made remarkable progress.
The exponential growth rate in media surpasses that of any other developments to date. And generation MZ ("Gen MZ") is those who have specialized in using social media as the primary source of active communication and flood of information.
By definition, Gen MZ is the generation of "Digital Natives," a combination of two groups: Millennials (born 1981-1995) and Generation Z (born 1996-2010). They are a distinct generation that has progressed beyond simple e-commerce, not only consuming but also creating content on social media.
In that regard, it was unavoidable for Gen MZ to be at the center of attention during the Consumerism era. As the 30th anniversary of diplomatic ties between Korea and China approaches in 2022, let’s look at the current state of cultural interaction between the two countries' Gen MZs.
First, we would like to learn about one of their distinguishing features i.e. their use of media and compare the media habits of Korean and Chinese Gen MZs to see what they have in common. Then, we will envision the development of the two countries' relationship beyond the 30th anniversary.


한중 MZ - 신라이프스타일

2022년은 한국과 중국이 수교를 맺은 지 30주년이 되는 뜻 깊은 해
짧다면 짧고 길다면 긴 세월 동안 두 국가뿐 아니라 세계는 눈부신 발전을 이뤘다.
그 사이 가장 발전한 것이 바로 미디어
각종 SNS를 통해 활발하게 교류하고 많은 정보들을 습득하는 것에 특화된 세대가 바로 MZ세대이다.
MZ세대 - 밀레니얼 + Z세대의 합침말로, 사전적으로는 1981-2010년에 출생한 모바일 네이티브 세대를 말하지만,
MZ세대는 특징적으로 보자면 인터넷에서 쇼핑하고, 인터넷 콘텐츠를 소비하고, 단순 소비에서 벗어나, 스스로 창작을 하고 콘텐츠를 제작하는 그런 세대이기도 하다.
그만큼, 소비 중심의 사회에서 사회와 기업으로부터 MZ세대는 더욱 주목받을 수밖에 없다.
그렇다면 한중수교 30주년이 되는 2022년에서, 한중 MZ세대의 문화 간 교류는 어떻게 되고 있을까?
먼저 그들을 대표할 수 있는 그들의 미디어 활용법을 알아보고자 한다.
한중의 MZ세대들이 서로 미디어를 활용하는 방법을 보면서, 그들 간의 공통점을 살펴보고, 30주년을 넘어 앞으로 한중간의 발전관계를 그려본다.


#MZ #Korea #China

댓글목록

등록된 댓글이 없습니다.

Total 8,740건 1 페이지
게시물 검색
Copyright © www.kfoodsos.com. All rights reserved.  Contact : help@oxmail.xyz